تکنیک های فروش لوازم خانگی
تکنیک های فروش لوازم خانگی
شنبه 12 بهمن 1398 ساعت 12:56 | بازدید : 182 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

بازاریابانی که در زمینه فروش و بازاریابی فعالیت می‌کنند مدتهاست که در تلاشند تا دانش را وارد عرصه بازاریابی خدمات و محصولات کنند تا بتوان به این وسیله وارد مسیری شد که در نهایت منجر به فروش موفقیت‌آمیز محصولات و کسب سود حاصل از آن شود.

 

 در این فرصت در نظر داریم برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین انواع روش‌های فروش لوازم خانگی را جهت اطلاع افراد علاقه‌مند به فعالیت در بازار فروش لوازم خانگی معرفی کنیم.

 

انواع روش‌های فروش محصولات:

به کمک روش‌های متنوع فروش می‌توان به طرق گوناگون کالاها و محصولات خود را به بهترین نحو ممکن به فروش رساند. بدیهی است که در عرصه فروش و بازاریابی هر چه گزینه‌های موجود در زمینه فعالیت مورد نظر بیشتر شود و هر اندازه که بتوان به احتمالات بیشتری توجه نمود، در مقابل این امکان نیز افزایش پیدا خواهد کرد که موقعیت برای برداشتن گام‌های نخست مهیا گردد و راه برای دستیابی به کسب سود هموار شود.

به همین جهت باید گفت فروشندگان به هر میزان که نسبت به تکنیک‌ها، راهکارها و استراتژی‌های فروش آشنایی و تسلط بیشتری داشته باشند قادر خواهند بود با احتمال موفقیت بیشتری به اهداف مالی خود دسترسی پیدا کنند. در ادامه جا دارد به برخی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌هایی که بیان می‌کنند چگونه لوازم خانگی خود را بفروشیم، اشاره داشته باشیم. آشنایی با این موارد می‌تواند اطلاعات مفیدی را در رابطه با انواع روش‌ های فروش لوازم خانگی برای افراد علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه به ارمغان آورد.

1.فروش لوازم خانگی  به صورت مستقیم:

در روش فروش مستقیم همان‌گونه که از اسمش نیز پیداست ما می‌توانیم کالاها و محصولات خود را از راه فروش مستقیم به مشتریان عرضه کرده و به فروش برسانیم. در این روش می‌توانیم از طریق مراجعه مستقیم به ادارات، دفاتر و منازل مردم نسبت به فروش محصولات مورد نظر خود اقدام کنیم.

در حقیقت، فروش مستقیم به معنای بازاریابی و فروش محصول به شکل مستقیم به مشتریان در منزل یا محل کار و نیز دیگر مکان‌هایی است که جزو مکان‌های غیر فروشگاهی به شمار می‌روند. در روش فروش محصول به‌صورت مستقیم احتیاجی به حضور واسطه‌ها وجود ندارد و به جای آن محصول به‌صورت مستقیم از محل تولید خود به شرکت‌های فروش مستقیم، نمایندگان فروش، توزیع‌کنندگان محصول و مشتریان عرضه می‌شود.

 

گفتنی است در هنگام بهره‌گیری از انواع روش‌های فروش لوازم خانگی روش فروش مستقیم محصولات را نباید با بازاریابی مستقیم یکسان تلقی کرد. در روش فروش مستقیم خود فروشنده به‌صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط است. در چنین حالتی فروشنده مکان ثابتی جهت فروش محصولات خود ندارد. در رابطه با بازاریابی مستقیم نیز باید گفت که این کار برای مشتریان بالقوه محصول و بدون دخالت واسطه‌ها و توزیع‌کنندگان صورت می‌گیرد.

 

2.همکاری با فروشگاه اینترنتی:

همکاری با فروشگاه اینترنتی معتبر و بزرگی که فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه فروش کالاها و خدمات به‌صورت آنلاین در سراسر کشور دارد یکی دیگر از روش‌های فروش لوازم خانگی است که ما را در مسیر تحقق اهدافمان یاری می‌رساند.

در این فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان به‌راحتی وارد عرصه فروش آنلاین محصولات شد. به این صورت که فروشندگان می‌توانند از طریق ثبت درخواست در این فروشگاه‌ها نسبت به دریافت یک حساب فروشنده مبادرت ورزیده و سپس محصولات خود را ثبت نمایند تا درخواست آن‌ها توسط فروشگاه مربوطه تحت بررسی قرار گیرد.

چنانچه خدمات ارائه شده توسط فروشنده مورد تایید قرار بگیرد فروشگاه اینترنتی امکان انجام همکاری را به‌منظور فروش آنلاین محصولات فراهم می‌سازد.

 

3.فروش لوازم خانگی به کمک توزیع کنندگان:

انتخاب یک توزیع‌کننده خوب یک پاسخ به سوال ” چگونه لوازم خانگی را بفروشیم ” می‌باشد. می‌توانیم در راستای استفاده از اقسام گوناگون روش‌های فروش لوازم خانگی در بازارهایی که خودمان در آنها فعال نیستیم از وجود توزیع‌کنندگان برای فروش محصولات خود بهره‌‌مند شویم. در این رابطه اختیار با ماست که انحصار کامل فروش محصولات را به توزیع‌کنندگان بدهیم یا خیر. بدون استثناء توزیع‌کنندگان به‌عنوان تجار مستقلی شناخته می‌شوند که برای خودشان اسم و رسمی دارند. غالبا آنها در رابطه با توزیع کالاها و محصولات نظرات خاص خود را دارند.

بهره‌گیری از وجود توزیع‌کنندگان در زمینه استفاده از روش‌های فروش لوازم خانگی این امکان را به ما می‌دهد که محصولات خود را در سطوح ملی و بین المللی به فروش برسانیم

 

4. فروش لوازم خانگی توسط خرده فروشان:

روش دیگری که برای فروش کالاها و محصولات می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد روش خرده‌فروشی است. خرده‌فروشی به‌مفهوم فروش کالاها و محصولات به کاربران نهایی آن‌ها می‌باشد. با بیان این مطلب، آشکار می‌شود که خرده‌فروشی به‌منظور فروش مجدد یک محصول نیست بلکه برای آن است که کالای مورد نظر توسط خریدار آن مورد استفاده و مصرف قرار گیرد. به عبارت دیگر خرده‌فروشی به‌معنای فروش مستقیم محصول از نقطه خرید به مشتریانی است که قصد دارند از محصول مورد نظر برای رفع نیاز خود استفاده کنند.

 

5.  فروش لوازم خانگی از طریق روزنامه‌ها :

از دیگر روش‌های فروش لوازم خانگی می‌توان فروش کالاها و محصولات از طریق درج آگهی در روزنامه‌ها را نام برد. هدف از انتشار آگهی‌های تبلیغاتی و معرفی محصولات در روزنامه‌ها آن است که فروش محصول با سرعت بیشتری انجام گیرد و در نهایت منافع و عوایدی به دست فروشندگان برسد که به مراتب بیشتر از هزینه‌های مربوط به انتشار آگهی‌های تجاری باشد. آگهی‌های تجاری که به‌منظور معرفی محصولات در روزنامه‌ها منتشر می‌شوند خریداران محصولات را به اتخاذ تصمیمات فوری جهت خرید تشویق و ترغیب می‌کنند.

 


6.فروش لوازم خانگی از طریق اینترنت:

از جمله جدیدترین روش ‌های فروش لوازم خانگی که در زندگی امروز به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در رابطه با تمامی مشاغل مبدل شده است بهره‌گیری از روش فروش اینترنتی کالاها و محصولات است. به‌منظور استفاده از این روش در جهت اعمال انواع روش‌های فروش لوازم خانگی می‌بایست نسبت به راه‌اندازی یک سایت اینترنتی برای معرفی محصولات اقدام به عمل آورد. از این طریق این امکان ایجاد می‌گردد که خدمات و محصولات خاصی را به مشتریان خاص خود عرضه کرده و بفروشیم. نکته‌ای که در این رابطه قابل توجه است این که با توجه به تغییرات و دگرگونی‌هایی که در زمینه فروش و درج آگهی‌ها از طریق اینترنت در حال رخ‌دادن است به زودی این موقعیت فراهم می‌گردد که بتوانیم محصولات خود را به‌نحوی مطلوب به دیگران معرفی نماییم.

7. فروش لوازم خانگی توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای :

عرضه کالاها و محصولات در شعبات گوناگون فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله رایج‌ترین روش‌های فروش لوازم خانگی به شمار می‌رود که به‌طور معمول به‌منظور فروش این قسم از کالاها مورد استفاده می‌باشد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در بیشتر نقاط کشور فعال بوده و دارای شعبات متعدد هستند مکان مناسبی جهت به‌فروش‌گذاشتن کالاها محسوب می‌شوند.

از جمله مزایایی که فروش کالاها به‌وسیله عرضه این اقلام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از آن برخوردار می‌باشد این است که در این روش از روش‌های فروش لوازم خانگی نیازی نیست که صاحبان کالا با تک تک مسئولان فروشگاه مربوطه در ارتباط باشند و تنها کافی است که شخص با مسئول یا مدیر بخش خرید مجموعه مورد نظر در تماس باشد و از این طریق کالا را به فروش برساند.

 

8.فروش لوازم خانگی از طریق نمایندگی‌ها:

واگذار کردن فروش محصولات خود به یک نمایندگی فروش یکی دیگر از پاسخ‌های سوال ” چگونه لوازم خانگی را بفروشیم ” می‌باشد که به‌واسطه آن می‌توان مقادیر زیادی از کالاها و محصولات مورد نظر را عرضه کرد و به فروش رساند. فروشگاه‌هایی که در زمینه اخذ نمایندگی فروش یک موسسه فعالیت می‌کنند در هر سال مبالغ قابل توجهی را از طریق فروش کالاها به دست می‌آورند.

ویژگی مهمی که نمایندگی‌های فروش محصولات از آن بهره‌مند هستند این است که از جمله روش‌‌های فروش لوازم خانگی به شمار می‌روند که کسب موفقیت و نیل به اهداف مورد نظر در آن‌ها مساله‌ای تضمین شده قلمداد می‌شود و به همین جهت همه قادر خواهند بود از این روش به‌منظور فروش کالاها و محصولات استفاده نمایند.

9.فروش لوازم خانگی به سازمان‌های دولتی:

تعداد زیادی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی موجود در نقاط گوناگون کشور می‌توانند به‌عنوان خریداران بالقوه محصولات به شمار روند. از این رو در اغلب کشورهای جهان دولت‌های حاکم در زمره بزرگترین مصرف‌کنندگان انواع خدمات و محصولات قرار می‌گیرند. در نتیجه فروش محصولات به این نهادها می‌تواند یکی از انواع مختلف روش ‌های فروش لوازم خانگی به شمار رود.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 445
:: بازدید سال : 1184
:: بازدید کلی : 5684